Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 29 februari 2012

50%

Idag har jag varit hos läkaren. Är nu sjukskriven 50%, känns underbart skönt! Min kropp jublar. Ska jobba 50% mars ut och sen blir det nog så att jag går hem på 100%.
Läkaren ville även kolla min skolios, hon vart lite chockad på hur sne jag är i ryggen. Jag har dessutom inga muskler på höger sida av ryggen som gör att jag har ont i ryggen hela tiden.
Så här skrev hon på mina sjukpapper:

"Tydlig skolios i ländryggen. Obalanserad muskulatur. Spänd muskulatur. Ryggsmärta som förvärras av fysisk ansträngning".

Jag får nu inte stå långa stunder, utan måste sitta eller ligga. Jag får som motion gå korta promenader. Så det får väl bli en lagom promenad på att lämna och hämta Ilona på förskolan :o).

Så imorgon jobbar jag alltså halvdag. Börjar kl.12.15. Känns lite konstigt :o). Men det får bli en lugn och skön förmiddag.

3 kommentarer:

Maria sa...

Med det omdömet borde du väl fått 100% på en gång? Hoppas ryggen mår lite bättre nu då när du drar ner på arbetstiden.

Mamma sa...

Skönt för dej gumman!

Maria sa...

Ok, då hänger jag me! Jag gjorde ju samma sak när Milo låg i magen, fick havandeskapspenning på 100% from juni men valde att jobba 50% juni ut. Kan ju bli lite långtråkigt att gå hemma så länge.