Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 20 april 2013

Hoppning!

Har varit i stallet och hoppat på Lemans :). Gick super duper och det var så roligt men SVETTIGT!!
 
Det var en tvåstuds på ena långsidan, kryss på andra långsidan. Sen bommar på dom två stora volterna. Sen fick vi 4st i taget gå ut på spåret för att hoppa denna lilla bana. Trav på volterna. Fatta galopp mot hindren. Man skulle alltså rida runt, runt denna bana tills vår ridlärare sa att det räckte. Man skulle hitta en bra ridrytm med hästen + hålla koll så man inte krockar med de andra. Alltså planera sin ridning i varje steg :).
Sååå jobbigt och svettigt men ååååå så roligt :). Jag tror jag såg svarta prickar där ett tag ;). Vet inte hur många varv det blev som jag och Lemans hoppade. Men runt kom vi i många varv och det var en mycket fin energi på Lemans. Vart liite för lång mot studsen ibland. Men jag är mycket nöjd :). Känns i kroppen nu att man har hoppat + att jag fortfarande har ont i armen efter sprutan :).
 
Några bilder på mig och Lemans efter hoppningen. Blir lite suddiga bilder från ridhuset :)

Inga kommentarer: