Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 21 september 2013

Ridning, kalas och shopping

Det har varit en intensiv lördag med massa roliga saker inplanerat :).
 
På förmiddagen var det ridning för mig. Tyvärr så blev det ingen hoppning som planerat för att några hästar har fått feber och därav så fick hästarna gå i lugnare tempo. Men jag vart svettig ändå :). Det blev ett dressyrpass på bästa Wilson ute på dressyrbanan. Eftersom det var ett lugnare tempo idag för hästarnas skull så vart det inge galopparbete. Men vi tränade på framdelsvändningar och sen arbete på volterna med att flytta bakdelen utåt och innåt. Red hela lektionen utan stigbyglar, en fin träningsvärk i bena blir det nog :). Wilson var suuuper duktig och han vart så mjuk och fin redan från framridningen :).
 
Efter stallet skyndade jag mig hem för att Ilona skulle på kalas hemma hos en förskolekompis.
Hade mamma och pappa här hemma som tog hand om barnen medans jag var i stallet. (Henrik åkte igår och fiskade med Johan i stugan.) Snälla och bästa Angelica gjorde Ilona och Olivia sååå snygga i håret och dom var så stolta över hur fina dom var :).
 
Kalasredo
 Färgade och lockade toppar. Även pärlor i håret, men svårt att få med på bild.
 Bästisar
 Och ett par riktiga tokisar
Undertiden som Ilona var på kalas och pappa var hemma med Zion. Så åkte jag och mamma in till gränby för lite shopping :).
 
Lite påfyllning på barnen kläder
Byxor till Ilona
 Strumpbyxor till Ilona
 Pyamasar till Zion
 Rosa glitterskor till Ilona
 Mer strumpbyxor
Mormor köpte även fina kläder till barnen.
TACK så jätte mycket!
 Mjukisbyxor till Zion
 Klänningar och tajts till Ilona
 T-shirt till Zion
När vi kom hem så vart det bus med morfar :)
Nu så är vi mycket trötta här hemma. Tar på krafterna att rida, kalasa och shoppa ;).
Som sagt en härlig och rolig dag har det varit och vi kommer nog att sova gott alla tre :)

Inga kommentarer: