Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 14 september 2013

Stallet och grillning

Oj...vad dålig jag har varit på att blogga. Ser att ni har varit in på bloggen för att titta, så jag får lite dåligt samvete. Men nu så ska jag försöka skärpa till mig :).
 
Idag var det stallet för mig och det var ridning på Wilson.
Vi hade markarbete ute på hoppbanan. Bommar som låg på ena långsidan, sen skulle man rida som en åtta runt och över bommarna. Först i trav och lättsits (Man står upp i stigbyglarna). Det var långa travsträckor så en fin träningsvärk i vaderna börjar smyga sig på. Därefter skulle vi göra detta i galopp, även där stå i djup lättsits. Riktigt hårdträning för bena. Men Wilson är som vanligt mycket duktig och lyssnar bra på skänklar och hand. Byta galopp dessutom över bommarna är inga problem för han :).
Efter stallet åkte jag hem för att duscha och käka lunch och sen åka in till gränby för storhandling.
 
Mot kvällen var vi bjudna på grillning hemma hos Angelica, Magnus och Olivia. Mycket gott och trevligt som alltid :).
 
Sötskruttarna
Lite popcorn och film
 Nu sussar barnen gott och jag själv funderar på att lägga mig.
TACK så jätte mycket för idag :).


Inga kommentarer: