Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 7 april 2015

Stallet

Jaha....då åkte man på bihåleinflammation igen. Knappt sovit något i natt då jag hade så jäkla ont i vänstra ansiktshalvan. Så jag och Wilda spenderade förmiddagen på närakuten, så nu har jag fått penicillin. Hoppas på att det går över fort.
 
Idag var det ridning för Ilona och hästbyte. Denna gång fick hon Oliver. En mycket fin och duktig ponny :).
 Dom fick rida mycket i trav där dom skulle sitta ner i traven på kortsidorna och rida lätt på långsidorna. Även träna på att rida ut i hörnen där det fuskas mycket ;). Avslutades med lite galoppträning. Ilona ville testa få igång Oliver själv i galoppen, men då vart det snabbtrav istället. Så jag sprang med i början för att hjälpa henne starta galoppen (jätteskönt för mina bihålor!) och sen kunde hon galoppa långsidan ner själv. Lite svårt att hålla galoppen hela vägen bara, men det ska väl tränas på det också :).
 TACK för idag Oliver

Inga kommentarer: