Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 17 april 2016

Vårt nya hus

Stor TACK för alla fina gratulationer som vi har fått :).
Många som vill se bilder huset. Så här har jag äntligen fått tag i några för att visa er. Har fått en del frågor oxå om huset och hur vi har tänkt med vår framtida flytt så jag tänkte svara på dom lite snabbt här :).
 
Det är många som undrar om detta var ett impulsköp. Nej, det var det inte. Vi har gått på MÅNGA husvisningar. Jag har bara hållt det lite hemligt :).
 
Så varför väljer vi att flytta? Jo, vi känner att vi har vuxit ur detta hus vi har nu. Wilda har inget eget rum. Vi känner att vi behöver ett arbetsrum och gästrum + mer lagringsutrymme. Jag älskar vårt nuvarande hus och jag stortrivs verkligen här. Vi har renoverat hela huset till vår stil så det känns i hjärtat att lämna det. Men fördelen att få ett större hus överväger. Vi har redan massa planer som vi vill göra med detta hus och vi längtar till att göra detta hus till vårt :). Dessutom är det ännu mera lantlig känsla. Vi har skog, stall och hästhagar bakom huset. Det säger ju en hel del :).
 
Hur ska vi göra med barnen och deras skola och förskola? Dom ska få gå kvar där dom går nu. Vi flyttar inte så jättelångt. Vi håller oss kvar i området där vi bor nu bara mer lantligt.
Ilona kommer inte behöva åka skolbuss mer utan kan cykla till skolan. Zion och Wilda får gå kvar på sin förskola. Vi åker ändå den vägen till och från jobben så det blir direkt ingen omväg till vårt nya hus. Visst finns det ett par förskolor dit vi ska flytta. Men jag vill inte rubba tryggheten som dom har på förskolan. Att flytta in i ett nytt hus tycker jag räcker nog för miljöombyte.
 
När flyttar vi? Den 15 juli går flyttlasset :). Så nu vet ni vad vi ska göra på vår semester :).
 
Vårt nuvarande hus? Det ska ju självklart säljas. Så vi har massor med jobb framför oss just nu. Vi ska förbereda detta för visning. Det första som kommer att hända är att dom ska ta massa bilder på vår trädgård. Sen får vi se när innebilder kommer att tas. Men jag återkommer i alla fall när huset kommer ut på hemnet :).
 
Vad tycker barnen om att flytta? Dom tycker att det ska bli superspännande! Ilona och Zion håller på att planerar sina nya rum för fullt. Zion vill ha ett djungelrum och Ilona vill ha ett rosa/lila rum där hon både kan pyssla, lyssna på musik och slappa. Wilda säger som sagt inte så mycket än :). Men i mina fingrar kliar det för fullt. Tänk att vi nu ska få inreda 3 barnrum!! Älskar det!!
 
Hur stort är huset? 170 kvadrat + 30 kvadrat biarea.
 
Här kommer några bilder på huset som kommer från mäklaren. Vi ska sen få åka till huset och då ska jag ta massa egna bilder. Bakom huset finns även en gäststuga.
Många som känner oss vet ju lite vad vi tycker om. Och det är ju stora öppna ytor. Så väggar kommer att rivas :). Så bloggens framtid kommer att handla en hel del om att sälja vårt hus, flytten och renovering. Om ni vill hänga med i våra framtida projekt :).

2 kommentarer:

Stina sa...

Det ska bli superkul att se hur ni fixar!! :)

Maggan sa...

Grattis till ert superfina hus.