Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 23 oktober 2016

LOST CITY

När jag fyller år så har det blivit en tradition att jag ska fixa någon spännande och rolig familjeutflykt. Vilket jag självklart tycker är jätteroligt :). För det jag önskar mig från familjen i present är att vi gör något roligt tillsammans.
 
Och detta år planerade jag in en resa till Örebro för att gå på Sveriges största badäventyr - Lost city.
Med hotellövernattning :).
Vi har haft en underbart rolig helg och att åka till Örebro och besöka deras vattenland är att rekommendera.
Nu har jag inte bilder från när vi badade. Ville inte springa runt med kamera och valde dessutom att inte vilja fotografera i badhuset. Jag lekte och åkte vattenrutschkanor i stället :). Men några bilder har jag att visa er.
 
Barnen är spända och vet inte vart vi ska :)
 Lånade ett par bilder från badhuset sida.
Dessa vattenbanor åkte vi. Jag och Henrik turades om att åka dessa. Man satt i en stor badring. Så roliga!!
 Ilonas favorit
 Förutom vattenrutschkanor så fanns det forsar, vågmaskin, klättervägg och en rolig småbarnsdel som Wilda hängde mycket i. Zion tyckte om när vågorna kom och ville gärna simma ute på det djupa med vågorna. Wilda var oxå där och simmade. Båda hade armpuffar och kunde ta sig fram riktigt bra på det lite djupare vattnet. Så duktiga på att simma :). Ilona tränade oxå på sin simning och tränade mycket på att simma under vatten :).
 
Efter 6 timmars badande så började tröttheten slå till och vi åkte till vårt hotell. Beställde pizza och sen låg vi helt utslagna i sängen :). Fast iför sig så fanns det ett gym på hotellet och det var Henrik tvungen att testa, så han körde ett träningspass på kvällen oxå :).
 Ilona och Zion sov uppe och Wilda som har somnat ligger där nere :).
 Imorse var det hotellfrukost :). En riktigt bra frukost med hur mycket gott som helst att välja på. Jag hade sagt innan att när man äter hotellfrukost så får man äta vad man vill. Och till Ilona och Zions lycka hittade dom pannkakor med nutella. Vilken onyttig och lycklig frukost det blev :).
Kan säga att Henrik gick oxå loss på det men han var mer nyttig först. Jag och Wilda höll oss mer till ägg, bacon, macka, smoothies och frukt.

 Och även massa melon för Zion
Därefter var det dags att checka ut och börja rulla hem mot Uppsala igen. En riktigt toppenhelg har vi haft och det kommer nog bli fler turer till detta vattenland :).

Inga kommentarer: