Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 14 november 2016

Ullared

Förra helgen åkte jag ner till Ullared för julklappsshopping + lite annat smått och gott :).
 
En härlig och rolig tradition har detta blivit. Det var jag, Anna, Angelica och Linda som satt oss bilarna och drog ner till detta shoppingmecka :).
 
Nackdelen var att jag vaknade upp med feber tidigt på fredagsmorgon. Vilken katastrof!! Men efter ipren och alvedon började jag känna mig pigg igen. Så tur att jag kunde åka, annars att jag legat hemma i sängen och gråtit av sorg....
 
Bilresan gick mycket bra. Och runt kl.14 var vi äntligen framme och vi startade den härliga shoppingen. Vi var där till stängning.
Alltid ta kort på sin vagn i fall man tappar bort den och det är oxå STOR katastrof.
 Första shoppinglasset dag 1. (Glömde ta kort på vagnen dag 2.)
 När Gekås stängde så drog vi till hotellet för att ta upp vår shopping till hotellrummet. Som var ett mycket tungt jobb :).
Vi avslutade vår kväll på Harrys där vi käkade supergod mat.
Därefter väntade dom sköna hotellsängarna. Jag var så trött  av all shopping och har levt på ipren hela dagen man kände sig helt utslagen.
 
Vi ställde kl. på 5.30 för att göra oss redo för hotellfrukosten. Sen kl.7 var vi redo för en ny shoppingdag på Gekås. Och nu kände jag mig mycket bättre igen :).
 
Vid kl.14 var det dags att packa bilarna.
Så här såg våran bil ut för mig och Anna.
 Hemresan gick oxå mycket bra.
På söndagen packade jag in allt. Fick gömma mig i tvättstugan för att packa om och lägga undan julklapparna :).
 Jag kan inte visa er som sagt allt jag köpte då en hel del är julklappar. Men några fynd kan jag visa :).

 Pyjamas till Wilda
 Wildas julkalender. En pixibok varje dag
Till Zion
SagoCD
 Fleeceställ till Ilona
 Ridtröja till Ilona
Vinterkläder till Zion
 Fodrat galonställ till Zion
 Henrik fick en vinterjacka och lite kläder till jobbet
 Vi gör mycket smoothies hemma så dessa glas blir perfekta
 Tofflor till mig
 Vinterridstövlar till Ilona
 Och vinterskor till Ilona
 Gardiner till barnens rum
 Och lampor till barnens rum
 Julstjärnor
 Massa pyssel
 Lite kläder till mig
 Sen lite tekniska saker och underkläder som inte är så roliga att visa :).
 
Nu har jag i alla fall gömt julklapparna och det känns skönt att vara klara med dom. Inge stress i december. Då ska det bara pysslas och bakas :).
 
Det var en toppenhelg trots feber och nästa år kör vi igen :).
TACK Anna, Angelica och Linda för en underbar shoppinghelg!

Inga kommentarer: