Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 10 juli 2012

Wienerbröd!

I detta tråkiga regnväder så passar det ju alldeles utmärkt att baka lite. Jag och Ilona har gjort wienerbröd. Farligt goda är dom oxå :o), OCH super enkla att göra :o).
Wienerbröd - 10st
* 10st smördegsplattor (1 förp.)
* 2dl vaniljkräm

1) Sätt ugnen på 225 grader.
2) Lägg ut plattorna på klädd plåt.
3) Blanda vaniljkräm enligt förpackningen. (Jag använde mig av Ekströms)
4) Vik ihop hörnen på plattorna in mot mitten. Klicka på en rejäl klick med vaniljkräm i mitten.
5) Grädda mitt i ugnen i ca 10 min. Håll koll!
6) Låt wienerbröden svalna.
7) Dekorera med vit kristyr som du kan blanda ihop med florsocker och vatten. Eller smält lite choklad som du ringlar över. Låt svalna/torka. Pudra med florsocker.

Inga kommentarer: