Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 8 september 2012

Härlig ridning!

Det var en super duper rolig ridning idag. Gick riktigt bra. Men jag har fått jobba ordentligt.

Red på Sammy och vi hade markarbete ute på hoppbanan. Först red vi över bommar med skänkelvikningar längst långsidan. Sen kom galoppbommar fram. Det var ca 21 meter mellan bommarna och vi skulle räkna galoppsprång mellan bommarna. Först skulle vi rulla på 5 språng. Men jag och Sammy kom på 6 språng. Skulle göra det igen och då tog vi det på 4 språng. Fort gick det. Sen var det dags att minska galoppen. Jag och Sammy skulle komma på 7 språng. Vi kom på 6 språng igen och vi skulle göra om. Men jag kortade galoppen MASSOR och vi kom på 8 språng....Shit vad jag fick hålla hästen. Kan säga att Sammy är en stor och mycket stark häst, som gärna springer fort. Är riktigt nöjd att jag fick ihop han så mycket :o).

Efter stallet skyndade jag mig hem och nu ska vi snart åka till stugan. Försöker blogga lite ikväll om jag får tid :o).

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: