Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 11 november 2012

Middax!

Jag har fått den fina äran att få prova på Middaxkassen. Upplands egna matkasse.
Ett samarbete mellan min blogg och middax så kommer jag att visa kassen och de matrecept som jag lagar.
 
Idag kom kassen hem till oss och det var med spänning som vi packade upp maten :). Nyfiken på vad det var för mat och vilka recept.
Vi har fått barnkassen. Mat och recept som passar barnfamiljen. Maten räcker till 5 middagar.
 Självklart skulle Ilona hjälpa till och packa upp.
 Detta fick vi :).
Är riktigt nöjd med matvarorna och dessutom ekologiskt :).
 Ett receptblad hänger med + ett extra recept på en efterrätt. All info som man behöver till maten.
Så veckans matsedel ser ut så här:
* Indiankyckling med ratatouille
* Vulkanfisk
* Barbazoos ärtpesto med bacon och fjärilar
* Favoritburgaren med morotsstavar
* Faster Asters köttspett med klyftpotatis
 
Efterrätt:
* Mango med sötyoghurt
 
Visst låter det smarrigt? Riktigt kul med namnen på maträtterna :).
 Sen kan man har lite roligt med kassarna oxå :).
Kika in på MIDDAX om ni vill veta mer om deras matkassar och om ni är intresserad av att beställa.
Kassen finns oxå som 3-dagarskassen, 5-dagarskassen och barnkassen.
 
Under veckan kommer jag att blogga om när vi tillagar maten. Och vi ska även betygsätta maten och recepten :).

Inga kommentarer: