Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 14 november 2013

BVC och klippning

Har varit fullt upp hela eftermiddagen idag :).
 
Efter jobbet skyndade jag mig till förskolan för att hämta Zion och åka till BVC för 18 månaders kontroll. Dom testade Zion på olika grejer som om han kan bygga med klossar och peka på olika kroppsdelar. Han fixade allt :). Och sen fick jag lite frågor om han säger 8-10 ord och om han förstår enkla frågor. Och det tycker vi att han gör. Han snackar ju hela tiden och man börjar höra ord mer och mer.
Han är nu 80cm lång och väger 10,5kg. Men dom tyckte att huvudet inte har vuxit någonting på honom på ett halvår. Inget som jag är orolig över precis, vad ska dom göra med ett litet huvud? Inte för att jag tycker hans huvud är för litet för hans kropp!? Jaja....vi ska tillbaka när han blir 2 år för att mäta huvudet igen.
Sen var det spruta. Zion skrek högt och ljudligt så alla fick höra att han fick en spruta. Men sen började sköterskan blåsa såpbubblor och hokus pokus så hade Zion glömt allt och vi gick glada därifrån :).
 
Väntar på vår tur i väntrummet
Efter BVC åkte vi och hämtade nästa skruttunge på förskolan för att sen dundra ner på stan och träffa Angelica på Stil. Klipp klipp var det på schemat :).
 Och så här underbart fin vart vår prinsessa :). Fin page, lugg och snygg färg :). TACK snälla gulliga Angelica!

Inga kommentarer: