Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 7 december 2013

Flygtur

Vart en flygtur idag på ridningen. Det var Viking som tyckte att lite bus skulle sitta fint :). Många hästar blir extra pigga i detta kyliga och vintriga väder. Mycket energi och glädje som ska ut ur stora kroppen. Men dom tänker aldrig på att en ryttare sällan har en chans att sitta kvar på ryggen när dom bestämmer sig för att släppa ut energin :).
 
Han var jätte fin och lugn när vi värmde upp. Mycket volter från medellinjen. Sen skulle vi lägga in galopp på långsidorna. Jag hann bara lägga galoppskänkeln och då bestämde sig Viking för att bocka. Lyckas parera den första bockningen, men det räckte tydligen inte utan han bockar en gång till och då tappar jag balansen och får en flygtur :).
 
Ungefär så här :).
Landar på sidan. Och det första jag känner är att jag har ont i rumpan. Men jag hoppar upp igen och vi fortsätter att rida. Han sköter sig i alla fall resten av lektionen. Arbetar på volterna med att flytta bakdelen m.m. Han jobbar på jätte fint. Men ju mer jag rider dessto mer får jag ont foten, kan inte trampa ner hälen och kan inte trycka på med skänkeln. Men jag rider klart och efter stallet åkte jag till gränby för att storhandla. Foten dunkar på rätt så bra och jag är glad att jag kan stödja mig på kundvagnen. Haltar mig igenom kvantum tillsammans med hela Uppsalas befolkning.
Drar kundvagnen i snön till bilen och packar in matkassarna i bilen och kör äntligen hem.
När jag kommer hem törs jag inte ta av mig ridskon, gör så jäkla ont.....Får hjälp av Henrik men som tur är så syns det inget speciellt men det gör grymt ont.
 
Så nu ligger jag i soffan och det får bli vila resten av kvällen. Hoppas på att det känns bättre imorgon :).

Inga kommentarer: