Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 22 mars 2015

Ny favorit

Igår var det stallet och ridning för mig. Gav mig på Aigle igen :). Förra lördagen var han stel och trippade på tårna fram. Men igår...ojoj...vilken häst. En helt annan Aigle red jag. Jag visste nu lite vilka knappar jag skulle trycka på. Vi värmde upp lite självständigt och la volter på kortsidorna. Även samma uppvärmning i galoppen. Där jag fick chansen att trycka fram han en del i galoppen som gjorde han mycket mera framåt och blev lyhörd för mina skänklar.
 
Sen arbetade vi mycket lösgörande. Red upp på medellinjen och fick lägga tre volter. Först åt höger och sen vänster och därefter höger igen innan man red ut på spåret. Aigle blev så mjuk och fin. Denna gång ville jag inte sluta rida utan kunde fortsätta i evigheter. Vi avslutade med serpentinbågar och man kunde ställa han utan problem åt båda håll. Han fick en plats i mitt hjärta igår :).
 Ilona var självklart med mig och hjälpte till att kratta spåret efter ridning :).
Snart ska Ilona göra sig klar för att åka på det andra kalaset denna helg hos en klasskompis. Det är mycket kalas nu, men kul är det :).
 
Henrik och Zion har åkt till stugan för att titta till den. Har inte varit där sedan innan jul. Vi har inte haft tiden då det har varit så mycket som har hänt. Men nu hoppas vi på att stugan står kvar :).

Inga kommentarer: