Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 14 mars 2015

Stallet

Stallet idag för mig och jag fick rida på Aigle. Vilket var evigheter sen sist.
Men det gick bra. Det var jobbigt att värma upp han då han är mycket stel och han trippar liksom på tårna fram. Fick jobba mycket med att mjukgöra han och rida fram han så han längde sina steg. Mycket galopparbete på volterna och halter på långsidorna. Sen red vi en del bakdelsvändningar och avslutade med några galoppfattningar från skritten. På slutet vart han mycket finare och jag fick en bjudning. Bara så typiskt man får detta på slutet när lektionen är slut. Men får fortsätta nästa lördag och då hoppas jag att jag får igång han tidigare :).
Ilona var med mig i stallet idag. Här borstar hon på Viking. Hon ville sätta på han benskydden. Dom fick ju lära sig det på hennes teori i tisdag. Nu var det mycket lättare och hon visst vilket ben som rätt skydd skulle vara på :).
Nu har vi smällt i oss pizza. Blir soffläge i väntan på Mellon :).

Inga kommentarer: