Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 18 augusti 2015

Ettaplättare

Idag...Äntligen börjar Ilona ettan. Som hon har väntat på denna dag :).
Det var en mycket pirrig tjej som gjorde sig redo för skolan imorse. Att käka frukost kl.7 var ett ju ett projekt i sig. Dels för att man inte har ätit frukost så tidigt på väldigt länge och sen gick munnen i ett på henne så hon hade väl inte tid att äta :).
 
Redo att åka till skolan
 När vi kom till skolan fick Ilona sin skolbänk och jag hjälpte henne att lägga bänkpapper i botten. I skolbänken låg det även färgpennor, sudd, lim, blyertspenna, mapp, ritbok och en skrivbok. Sen hade hon mig sig egen skrivbok och pennfodral :).
 På Bälingeskolan firar man alltid när skolterminen börjar med ett ballonguppsläpp. Jag missade detta förra året då jag låg på förlossningen och födde barn. Men nu fick jag vara med och titta på hur det går till. Alla barnen får skriva ett litet meddelande på en lapp som dom sen sätter fast på en ballong. Därefter på skolgården så släpper alla barn på skolan ballongerna så dom flyger iväg. Sen hoppas man på att kanske någon i Sverige hittar meddelandet :).
 
Ilona är redo med sin ballong
 Ilona och Nelly väntar på ballonguppsläppet
 1,2 och 3....Nu börjar skolterminen :).
 Mycket fint att se alla ballonger på en klarblå himmel
Efter ballongerna åkte jag hem och Ilona gick in i klassrummet igen. Så hur hon har haft det resten av dagen får jag höra sen i eftermiddag :).
 
Då så var hon igång i vardagen igen. Imorgon börjar Zion på förskolan :).