Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 12 september 2015

Ny häst

Stallet för mig idag och tanken är ju att jag skulle rida Wilson. Men han vart satt på vila så jag fick prova på en ny häst som har kommit till stallet - Jerrik :). En stor och ståtlig häst med högt huvud och fantastiska stora steg.
 
Vi red på stora mittvolten och sen skulle vi göra volter utåt från mittvolten på båda sidorna av volten.  
 
Han har inte styrkan i kroppen ännu så därför fick man kämpa järnet i ridningen. Han springer gärna på när han inte orkar, lite vinglig och han tappar lite för lätt koncentrationen. Så man får en utmaning med att sysselsätta han i alla steg för att han ska bevara fokus även mycket halvhalter och få han lugn och mjuk. När man har lyckas så blir han helt fantastisk. På slutet blev han så fin och jag kunde ställa mig upp för att klappa han på halsen och han fortsatte att hålla lugnt tempo och sökte sig neråt. Känns skönt att man får ett litet kvitto på bra jobb när man fick kämpa hela lektionen :).
Min lilla hjälpreda var med i stallet idag oxå :). Hon hjälper till att sätta på benskydd på hästarna som ska gå :).

Inga kommentarer: