Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 11 september 2015

Vinterkläder

Då så har jakten börjat. Jakten på vinterkläder och skor till barnen. Tycker alltid det är jobbigt att leta efter dom "perfekta" vinterkläderna. Man vill ha bra ordentliga kläder så dom inte fryser och slitstarka som tåla att leka ordentligt i. Dessutom är det svindyrt att köpa vinterkläder och skor.
 
Men första vinteroverallen är inköpt till Zion. Efter jag har klämt och tittat i alla butiker på vinterkläder så slutade det med KappAhls Kaxs.
Nästa inköp får bli till Ilona. Hon vill ju inte ha overall längre. Utan det ska vara termobyxor och jacka. Det lutar väl till att det blir Kaxs där oxå. Men hon får följa med för att prova.
 
Sen har vi bara vinterskorna kvar och där vet jag inte vad jag ska köpa. Brukar ha viking eller kavat.
Sen måste jag rota fram vinterkläderna som jag har lagt undan. Jag tror jag har en polarn o pyret overall som Wilda kan ha + ett par vikingskor. Så hon har bra kläder för vinter :).
 
Ja, detta är ett projekt i sig och man vill köpa in allt i god tid. Annars tar allt slut eller så helt plötsligt snöar det :).

Inga kommentarer: