Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 5 december 2015

Ridning och ryttarmärke

Idag har det varit stallet för både mig och Ilona :).
 
Ilonas vinterkurs började idag då hon ska få ta ryttarmärke 1. Så jag skjutsade ut Ilona till hennes stall. Undertiden som hon var i stallet så åkte jag till mitt stall för att rida. Och denna gång red jag Aigle. Vi värmde upp med galopparbete på volterna. Och sen red vi bakdelsvändningar på serpentinbågar. Fast istället för runda bågar red vi mer rakställt och flyttade bakdelen vid varje böj/kant. Gick mycket bra och Aigle blev riktigt trevlig och fick fin form. Vi fick även till några snygg bakdelsvändningar :).
Efter min ridning så var det att åka tillbaka till Ilonas stall för att hämta henne. Snälla Anna hade varit med henne nu när det var första gången. Och allt hade gått jättebra. Som tur är vet ju Anna hur viktigt det är att ta kort och filma :).
Ilona fick Wise och dom red en styrövning med volt på kortsidan, slalom mellan koner och bommar på båge på medellinjen. Om jag uppfattade det rätt :). Därefter lite galoppträning.
 
Ilona var mycket nöjd och tyckte det hade gått bra. Men hon frös mycket när jag kom, så nästa lördag får det bli mer kläder på :).
 
Efter stallet och all ridning så skjutsade jag Ilona vidare till farfar, Kerstin och faster Hanna. Där hon ska få sova i natt. Vilken superdag hon får :).
 
TACK snälla Anna för hjälpen idag så jag oxå kunde på rida lite :).

Inga kommentarer: