Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 20 juli 2008

Mer grillning!

I eftermiddag kommer Ilonas farmor, Percy och gamelmorfar hit och grillar. Så det blir ännu en mysdag med god mat.
Måste snart åka in till Gränby och handla lite. Jag ska kolla om det finns nå klipp tid till mig oxå. Har inte klippt mig på hela graviditeten. Men nu är jag så less på mitt hår, så nu åker det av till en pagefrisyr igen. Trivs bäst i den frisyren. Om det blir klippning lägger jag ut en bild senare.
Nu sitter jag bara och väntar på att Henrik ska vakna. Han satt uppe till kl.4. Han har köpt en ny handdator, och då har han suttit och lekt med den hela natten. Min lilla datortokiga älskling :-). Ilona ligger i babysittern och sover. Hon är så duktig, har sovit i spjälsängen varje kväll nu, så vaknar hon c:a kl.1 och vill ha mat och då tar jag över henne till vår säng. Det gör mycket att få några timmar själv att sova på. Sen vaknar hon kl.4 igen och är hungrig, sen sover hon till c:a kl.7-8. Då går vi ofta upp, äter lite frukost, sen somnar hon igen. Då får jag passa på att sova oxå 1-2 timmar. Så nätterna tycker jag funkar perfekt. Känner mig rätt så utvilad varje morgon. Brukar oxå sova middag med henne på dagen.

En liten bild på när hon ligger i spjälsängen, men dock inte för att sova för natten. Mamma håller på att bädda rent i sängen. Då får Ilona ligga där med alla sina gosedjur.


Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: