Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 26 juli 2008

Shoppingdag!

Idag kommer mamma och pappa hit. Henrik och pappa ska ut med båten och fiska. Jag, Ilona och mamma ska till gränby och shoppa loss. Senare ska vi grilla hamburgare. *Mumsigt*

Igår köpte vi nya utemöbler. Men jag har inte hunnit ta kort ännu. Ska planetera lite blommor i stora krukor först, som jag ska ha på stora utealtanen. Sen får ni se bilder :-).

Ännu en skön natt, till ända. Ilona sov i sin säng till kl.4.30. (Mat vid kl.1.30). UNDERBART!

Vi håller på att fundera om vi ska släppa ut kissarna. Så de får bli utekatter. De har ju varit på vift några gånger då de har lyckats ta sig ut. Men de verkar hålla sig här i närheten. Senast igår glömde Henrik Melissa ute på inglasade altanen, när vi åkte in till stan, och då hade han öppnat upp alla fönster där för att vädra ut. Så Melissa var ute på äventyr medans vi var borta. Måste säga att det var tur att han öppnade upp, det blir kokhet på inglasade. Usch!...Vågar inte ens tänka tanken på hur det kunde ha blivit. Någon som har erfarenhet om att ha haft innekatt som har blivit utekatt? Måste i så fall köpa halsband till dem och så vi kan lägga ett telefonnr i, i så fall.

Nu ska jag och Ilona ut i solen lite, eller i alla fall jag. Ilona får hålla sig i skuggan. Ska dona lite med blommorna.

Ha en skön lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min syster "gjorde" utekatter av sina innekatter och det funkade jätte bra! Vilken tur att fönstrerna var öppna!