Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 3 juni 2010

Tant doktor!

På förmiddagen var Henrik med Ilona till Astma och allergi mottagningen. Allt såg mycket bra ut, andningen lät bra. Skönt!

Nu skulle vi bara medicinera 1 vecka till och sen sluta. Därefter puffa henne vid förkylning och hosta. Vi ska då puffa henne med 1 dos airomir och 2 dos pulmicort så länge hon hostar. När hon inte hostar längre ska vi fortsätta puffa henne i 1 vecka så luftrören får läka. Men då bara med 1 dos airomir och 1 dos pulmicort. Jag tror väl att vi ska komma ihåg detta :o).
Sen kommer vi bli kallad igen för undersökning i november.

Dessutom hade Ilona växt 1/2 cm på 3 månader. *Hihi* Vår lilla pluttiga stora tjej :o).

Har varit och klippt mig nu oxå. Ilona får väntas, eftersom hon inte är helt OK ännu.
Men jag har klippt mig liknande som jag gjorde förra gången. Tuppkam, med lite längre hår på sidorna.

Som sagt Ilona får vara hemma imorgon oxå. Vill att hon piggar på sig ordentligt innan vi reser. Så snälla farmor hoppar in som hjälp. Men får se om jag jobbar halvdag eller heldag.

Nä, nu ska jag väcka prinsessan.

Inga kommentarer: