Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 5 december 2012

Biljävel!

Nu ska jag skriva ett ord som Maggan ofta skrev förut ;).
BILJÄVEL!
Vår stora bils fläkt att pajat. Den hårda kylan som gjorde det. Så man får ingen värme i bilen och rutorna blir då immade. Vilket betyder nu att jag har ingen bil. Den startar men jag vill inte köra en kall bil och då sa Henrik att man får ta ner rutorna och kika ut från bilen så man kan se något när man kör...Men nej, tack så vill jag inte köra.
 
Nu har vi pratat med Toyota och dom sa att man kan chansa på att köpa en ny fläkt för 1000kr och fixa det själv. Om fläkten fortfarande inte vill fungera så måste vi i värsta fall lämna in bilen och då skulle det kosta 4000kr...Hmmm....Vi hoppas nu på det första förslaget. så håll tummarna. 4000kr är inget man vill lägga ut nu i jultider. Tur att man har en till bil i alla fall.
 
Jaja....Eftersom jag inte vill köra bilen så struntar vi i öppna förskolan idag. Vill inte ge mig ut i snöstormen. Vi stannar inne och myser i stället :).
 
Nog snackat om biljäveln. Nu får ni titta på lilla gofisen istället :).

Inga kommentarer: