Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 8 december 2012

Hoppning & adventsfika

På förmiddagen var jag i stallet och det var hoppning.
Tyvärr så hade Wilson som jag skulle hoppa hovböld....Typiskt, jag var riktigt sugen på att hoppa honom. Men istället fick jag en ponny. Haha....Alltid kul att få rida ponny ibland. Men helst vill jag ha stora hästar. Men denna gång fick jag hoppa Aramis, som är en ny ponny som har kommit till ridskolan och han är fortfarande under utbildning. Men super bra gick det :). Han var lite försiktigt i början på hindren när vi värmde upp. Då jag fick två stopp. Men när jag hittade dom rätta "knapparna" och visste hur han funkade så flög vi så fint över alla hinder utan problem :). En pigg och glad häst. Vi hoppade på böjt spår på långsidan och sen skulle man in på medellinjen och hoppa ett kryss och byta galopp i språnget. Vilket Aramais hade svårt att göra. Så vi fick bryta av efter varje hinder för att fatta den nya galoppen. Men en super rolig hoppning var det :).
 
Efter stallet så var det hem och duscha och göra sig i ordning för att åka på adventsfika hem till Svante och hans mamma och pappa. Alla från föräldragruppen och grabbarna grus var där :). Mycket trevligt och alltid så kul att ses :).
 
Några av grabbgänget:
Svante, Philip och Zion
 Nu har Jonathan kommit in i ringen :). Viktor låg och sov :).
 Riktigt god fika fick vi oxå :).
Nu är man trött i kroppen. Känner en träningsvärk i låren, så det blir soffläge just nu.
 
Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: