Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 13 december 2012

LUCIA!

Har varit och tittat på ett vackert Luciatåg på Ilonas förskola nu på morgonen. Man blir så varm och glad i hjärtat när man ser sin lilla prinsessa stå och sjunga så vackert :).
 
Tyvärr så strejkade min kamera eftersom det var så kallt ute. Den ville inte starta. Men några bilder fick jag till :).
 
Vår Lucia
 Zion var väl nerpackad i vagnen, så han var varm som en liten kamin :).
Efter Luciatåget var det fikadags. Pepparkakor och lussebullar som barnen hade bakat på förskolan. Det var skönt att få komma in sen i värmen, man vart lite kall i kroppen :).
 
Nu är man lite trött efter den tidiga uppgången. Vi är ju inte så vana att gå upp tidigt och jag hoppade högt när väckarklockan ringde imorse. Sen fick jag väcka både barn och man :).
 
Sen har vi ju en tomtenisse här hemma oxå :).
Blev lite strul här på morgonen oxå. Vår granne backade på vår lilla yaris, så nu är höger fram helt intryckt och lysen pajade. Går inte att köra bilen då man inte kan svänga med den. Så typsikt!! Men en olyckhändelse. Tur att barnen inte satt kvar i bilen. Så ikväll ska det fixas papper och boka in tid på verkstan för att laga bil. Tur att vi har två bilar och att jag inte jobbar för annars hade det blivit svårt om jag behövde en bil oxå.....Jaja...bara att gilla läget just nu.
 
Ja, det var vår morgon :). Ni får en bild sen på vår pepparkaksgumma när hon kommer hem från förskolan. Kameran vill inte fungera när jag skulle ta kort på henne inne sen.
 
Nu ska jag lata mig lite efter denna Luciamorgon.
Zion han sover redan, man blir trött att gå upp tidigt :).

1 kommentar:

Mormor sa...

Sötaste lilla tomtenisse!