Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 5 december 2012

Pepparkaksmuffins

Nu kommer receptet på pepparkaksmuffins som jag bakade igår :).
 
Du behöver:
125g mjukt smör
2dl socker
2 ägg
1 1/2dl mjölk
2tsk bakpulver
3msk pepparkakskryddor.
 
Blanda smör och socker, rör i ett ägg i taget. Blanda mjöl, bakpulver och pepparkakskryddor för sig. Rör ner mjölken och mjölblandningen i äggsmeten. Fyll muffinsformar lite mer än hälften och grädda i 175 grader i ca 20 min.
 
Som topping hade jag smörkräm. Men den har jag som mix på påse som jag har köpt på panduro. Annars är det oxå gott med en cream cheese frosting:
25g mjukt smör
200g färsk ost
2dl florsocker
 
Dekorera din pepparkaksmuffins med något juligt. Det kan vara krossad pepparkaka, juligt strössel m.m. Jag dekorerade med små mini polkakäppar som finns på Åhlens att köpa :).

Inga kommentarer: