Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 19 februari 2013

Tisdag!

Idag fick Ilona gå till förskolan. Hon har inte varit där på 3 veckor på grund av vinterkräksjukan har härjat där. Men nu verkar den har lagt sig och hoppas att den inte kommer tillbaka. Däremot gick det löss nu...Ja, alltid är det något :).
 
Annars är det lugnt här hemma. Jag och Zion latar oss :).
Jag har slutat amma Zion helt nu. På senaste tiden har jag mest ammat honom på kvällen och någon slurk på natten. Men eftersom han nu har två tänder så har han bitit mig varje gång. Inte skönt!
Så nu fick det vara slut på tutte.
Första kvällen var han super arg och skrek 1 timme tills han somnade. Sen när han vaknade fick han en flaska välling och den slukade han.
 
Nu har det gått några nätter sen jag slutade amma och det har gått super bra. Han har accepterat att det inte blir nå tutte längre och han sover sååå bra :). Han vaknar runt kl.5-6 och får en flaska välling och sen somnar han om till kl.7-7.30.
Trodde aldrig att jag skulle amma Zion i 9 månader. Med Ilona blev det 4 månader och det har alltid varit skönt att ge flaska oxå, så Henrik kan mata. Men Zion har vägrat flaska, men nu verkar han dricka välling utan problem. Skönt det :).
 
Vår stora lilla kille :).
Han har nu två tänder, han ställer sig upp överallt och går längs soffan eller bordet som han håller i. Han kryper överallt, rotar i lådor, drar i sladdar...Ja...Han är överallt :).
 Står och chillar och tittar på TV :).

Inga kommentarer: