Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 29 mars 2013

Påskfint!

Nu har jag gjort det lite påskfint här hemma. Även städat inglasade altanen :). På vintern blir vår inglasade ett förråd och man slänger bara ut alla grejer som man inte vill ha inne i huset. Men nu när våren är på ingång och solen ligger på, blir det varmt och skönt där inne och man kan vara där ute. Så nu har jag städat och fixat. Men än är inte allt på plats då pelargonerna ska in där, men det får väntas till det blir mer varmare ute.
 
Ställde fram påskriset. Men kom på att det inte vara vara i fred då man har en liten kille som river ner alla ägg.
 Så den fick upp på bänken i stället. Blev snyggt där oxå :).
Inglasade altanen som nu är nystädad. Men lite tomt på grejer :).
 Ilonas påskris
 Även ett påskris kom ut på trappen
Imorgon kommer släkten hit för att fira påsk. Så nu ska jag baka påskmuffins och fixa maten.
Tänkte hinna till stallet oxå på förmiddagen imorgon :). Blir lite stressigt. Men jag har inte ridit på två veckor, så en liten ridtur ska jag nog hinna med :).

Inga kommentarer: