Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 25 maj 2014

Morsdag

Jag blev uppvaktad så fint av mina barn på morgonen med frukost på sängen, blommor och presenter. Kärlek i mammahjärtat :). Och jag behövde det extra mycket nu när jag har åkt på bihåleinflammation IGEN!!! Kände att det var på gång igår och jag hade såååå ont i skallen och tryck runt höger höga. Så jag drog in till närakuten direkt. Fick penicillin i 10 dagar och en burk renixin. Läkaren sa att det är mycket vanligt att man känner av bihålerna när man är gravid för man har så känsliga slemhinnor och minsta täppa och förkylning kan sätta sig på bihålerna på en gång.....Blääää....i alla fall!!!
 
Idag mår jag rätt så OK. Fortfarande ont, men känner mig rätt pigg.
 
Hela familjen åkte in till stan idag för att göra några ärenden. Blev massa blommor från plantagen, lite smått och gott från rusta och sen lunch på IKEA. Därefter åkte vi till Henriks mamma för att gratulera på morsdag. Min mamma fick blomleverans från mig :).
Medans ungarna var hos farmor och lekte så passade jag på att dra till gränby för storhandling. En påse från H&M fick följa med oxå, med ett par mammashorts och mammalinne :).
 
När vi kom hem vart jag så trött så det fick bli en liten midaggslur. Nu har Henrik åkt på fotbollträning med Ilona och tog med sig Zion så jag fick lite vilotid och dessutom köper dom med sig kebabtallrik. Vilket lyx va....slippa laga mat :).
 
Imorgon går jag in på min sista jobbvecka för detta år. Sen blir det att vara hemma för vila och förbereda bebis :). Känns jätte skönt för min kropp att den äntligen ska få ta det lugnt samtidigt som jag känner mig ledsen att lämna mina fina kollegor och barn :(.

1 kommentar:

Maggan sa...

Du kan va fin kollega!
Det kommer bli så tomt efter dig på jobbet. Längtar redan till du kommer tillbaks. Jag är lite avis att du skall få vara hemma och gosa bebis.
Kram!