Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 9 juni 2014

Klippning, ankor, stadsparken & mammafika

Ja, så har vår dag sett ut :).
 
Barnen fick vara hemma med mig idag från förskolan. För vi hade massa roligheter inplanerade :).
 
På förmiddagen var det klippning på schemat.
Zion var först ut, han tycker inte att det är så roligt det här med att få bli nyklippt. Han satt i mitt knä och tittade på Spöket Laban på plattan. Angelica får jobba snabbt med saxen :). Tillslut blev vi klara och så här snygg blev Zion :). Helst ville jag ha han rakad på sidorna med tuppkam, men Zion var inte så stort fan av rakmaskinen. Men han vart såååå fin ändå och en härlig kort sommarfrisyr :).
Efter Zion var det Ilonas tur. Hon är betydligt lättare att klippa, men hon är tjej och tycker om att bli nyklippt och stylad ;).
 Hon fick snygga rosa döskallar i håret. Nästan så att jag oxå vill ha sådana i mitt hår :).
 Även hon en kortare sommarfrisyr.
Efter allt klipp så gick vi ner till svandammen för att mata ankorna. Fast jag tycker att det är mest fiskmåsar där nu än ankor :).
 Slänger ner massa bröd. Fast jag tror Zion har missuppfattat det där med att mata ankor, för han käkade upp det mesta av brödet själv :).
 Blev även en tur till stadsparken för lite lek. Men det var grymt mycket barn där. Fanns ju knappt plats att leka, allt var upptaget hela tiden. Men en liten lekstund blev det i alla fall.
 Därefter vart vi hungriga och gick till gula villan för lite pannkakslunch :).
Efter lunchen drog vi till Åloppe för mammafika med grabbarna grus gänget :).
Alla grabbar var inte med, men lek med Jonathan och Svante i alla fall och nykomlingen i gänget, Svantes lillebror Wilmer :).
 
Mums med fika i gröngräset.
 Tänk att grabbarna nu är 2 år. Första gången som vi träffades i mammagruppen var dom bara ett par månader. Så kul att följa grabbarna från att vara bebis som bara låg på en filt till att bli små buspojkar som härjar runt :).
TACK världens bästa Angelica för att du klippte barnen idag :).
 
Och TACK för en trevlig eftermiddag mammagänget :).

Inga kommentarer: