Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 15 juli 2014

Astrid Lindgrens värld: del 1

Nu kommer det bilder och filmer från när vi var på Astrid Lindgrens värld. Får dela upp inläggen här oxå. Har så många bilder och filmer :).
I två dagar var vi i Vimmerbyn och gick i parken. Var så mycket att se så jag rekommenderar att man behöver två dagar. Mycket teatrar och lekparker som ska hinnas med :). Det var jätte fint där och såååå roligt. Blir nog att åka dit flera gånger :).
 
RONJA RÖVARDOTTER
Här var vi och tittade på teater och sen fick man gå in i Mattisborgen för att leka.
 Häftigt hur dom har byggt upp borgen. Och teatern var riktigt bra. Bra tryck och musik när dom sjunger.
 Zion är helt inne i teatern
 Även Ilona :).
 Inne i borgen
LOTTA PÅ BRÅKMAKARGATAN
Det var ingen teater här. Men man fick gå in i Lottas hus och titta och leka i hennes trädgård :).
 Sen fanns det massa småhus på Lottas gata som man oxå kunde leka i. Ilona är inne i bageriet och leker.
BULLERBYN
Även små hus i Bullerbyn, där man fick leka :).
 Tog bild på Henrik när han står bredvid dessa söta hus så man får se hur stora dom är :).

Man kunde även åka flotte där :).
 
 Efter första dagen i parken åkte vi till huset som vi hyrde i två dagar.
 En kohage precis utanför dörren.
 Zion pratar med kossorna :).

1 kommentar:

Evelina sa...

Nytt försök!!
När jag försöker kommentera till dig när jag nått inlägget via Bloglovin så funkar det aldrig. Jag mäste gå ut och skriva in din bloggadress för att det ska funka. Mysko!!

Men nu sa..... =)

Vad mysigt ni verkar ha haft!
Jag vill också åka till AL värld, men det blir nog inte i år.
Såg att du varit till till Ullared igen också, lyllo.
Tror jag ska skrapa ihop ett gäng och åka dit i höst (om jag hinner med)

Kram kram