Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 4 augusti 2014

Bälingebadet

Puhuuu...vilken värme. Jag flyter bort snart. Så det vart ett måste att åka och bada för att få lite svalka. Vi har haft en trevlig dag på Bälingebadet tillsammans med Anna, Felizia och Jazmine. Dessutom tror jag vi träffade halva förskolan och massa andra kompisar :).
 
Mycket lek har det i alla fall blivit. Ilona och Felizia simmade och lekte. Sen fick dom för sig att basta oxå, knastjejer!!! Jag höll på att svimma när jag gick in där.
 
Zion hoppade, simmade och lekte oxå massor. Jobbigaste var att han blev stucken av en geting på bröstet så han vart rejäl ledsen och det svällde upp på en gång. Gadden satt kvar men Henrik fick bort den. Efter en halv timme så var han bara lite röd och kunde sen fortsätta bada. Man blir så orolig när man inte riktigt vet hur man reagerar på getingstick för första gången, men det ser ut som att det inte blir så mycket mer.
 
Zion och Henrik åker motorcykel
 En tjockisbild på mig :)
Zion hoppade nyss från kanten och sen sprattlar han runt i poolen :).
Lek i den lilla poolen
 Vilar oss på filten
 Zion hittade en nyckelpiga
 Vår lilla apunge sitter på Henriks rygg och jagar Felizia
 Lite simbilder på när tjejerna simmar.
 Felizia står på händerna
Nu är man bra trött. Zion leker och tar det lugnt på rummet. Det är mest Ilona som fortfarande är ute och cyklar på gatan, men ska ropa in henne snart. Vi kommer nog somna ovaggade i alla fall :).
 
Imorgon startar Ilonas ridning för terminen. Galoppgrupp dessutom ska hon börjar i :). Snälla Anna ska vara med Ilona och hjälpa henne inför ridning och lite på banan. Osmidiga jag ska sitta på läktaren och titta på :).

Inga kommentarer: