Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 20 augusti 2014

Förskoleklass


Mitt i all denna bebisbubbla så är det faktiskt något annat stort som har hänt i vår familj.
Ilona har börjat förskoleklass och fritids. Det var terminstart i måndags. Eftersom vi var på förlossningen då så hjälpte snälla Jenny oss med att följa med och hämta Ilona på skolan :).
Dessutom skickade hon bilder till mig under förmiddagen så jag kunde hänga med lite i skolstarten :). Vilket var guldvärt i mitt mammahjärta för min stora prinsessa :).

Ilona och Nelly redo att gå till skolbussen
Stora fina skoltjejer :).
 På skolbussen
Skolan har en tradition att alla barnen får en varsin ballong som dom sen tillsammans släpper upp i det blå för att fira skolterminens start.
TACK så jätte mycket Jenny för hjälpen i måndags. Jag är så glad att Ilona kunde få vara med på sin första skoldag :).
 
Igår följde Henrik med Ilona till skolbussen och det skulle premiäråkas själv utan föräldrar. Man är lite nervös, men Ilona och klasskamraterna fixade det utmärkt.
Så nu följer vi med till busshållplatsen och ser till att hon kommer på bussen och sen står en lärare på skolan och prickar av alla barnen som kommer. Sen efter skolan går hon över till fritids och då kommer vi och hämtar henne där på eftermiddagen.
 
Ilona stortrivs på skolan och fritids och tycker det är såååå roligt. När hon kom hem igår ville hon gå och lägga sig tidigt så hon fick gå till skolan snart igen :). Vi får hoppas att den känslan håller i sig längre upp i klasserna oxå :).

Inga kommentarer: