Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 25 februari 2016

Basilusker

Då har vi fått besök av dessa jobbiga, äckliga basilusker.
 
Jag har länge gott med jobbig hosta som kommer och går, känt av bihålorna länge, varit så trött och energilös, feber som går upp och ner. Jag var till närakuten för 3 veckor sedan och dom sa att det är BARA är virus. Det går över av sig själva, bara stå ut. Jo, och det har jag gjort.....för länge nu! Igår fick jag läkartid på vårdcentralen. Räckte med att sköterskan såg mig så sa hon "det är nog dags för en antibiotikakur för dig".
Fick komma till labbet och lämna ifrån mig några rör blod. Och visst visade det sig att jag hade för dåliga blodvärden och skyhög sänka. När jag kom in till läkaren så sa hon direkt "Ja, du Linda, du är sjuk". Kändes mycket skönt att få det bekräftat att så som jag mått har berott på dessa jäkla basilusker. Och att jag äntligen ska få hjälp. Sen är det synd om alla som jag har lyckas smitta under tiden som jag har gått runt och mått dåligt. Har nu fått dubbeldos penicillin. Nu kan det väl bara gå åt rätt håll och jag kan få känna mig pigg igen.
Inte nog med att dessa basilusker har bosatt sig i min kropp. Så fick Ilona superont i örat igår på fritids. Hon var helröd runt ögat, värk i örat och käken. Hon kunde inte ens sitta still för smärtan. Gav henne ipren och då kändes det lite bättre. Ringde snabbt 1177 och fick en läkartid på närakuten kl.20.30 igår. Henrik åkte in med henne och visst visade det sig hon hade öroninflammation eller öronhuxfluxtion som Ilona säger :).
 
Nu hoppas jag bara på att Zion och Wilda klarar sig! Ja, och även Henrik. Men han är ju stålmannen själv och typ inget biter på honom. Önskar att jag oxå var sådan :).

Inga kommentarer: