Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 7 februari 2016

Veckan

Usch vad dålig jag har varit på att blogga denna vecka. Jag har gjort min första jobbvecka, vilket har gått super. Men tröttheten har varit stor på kvällen. Och sen har liksom dagarna rullat på och man är inne i jobbvardagen igen :). Wilda har även gjort sin första vecka på förskola på "riktigt". Hon är så duktig och det går hur bra som helst för henne :).
Ilona har varit feberfri sen i tisdags och kunde gå till skolan resten av veckan. Och för Zion och Henrik har det oxå gått prima fint för på jobb och förskola. Som sagt välkommen vardagen igen :).
 
Det var skönt att åka och rida igår igen. Red på fina Aigle. Han är så duktig och rolig att jobba. Vi värmde upp i trav och galopp. Därefter tränade vi på framdelsvändningar. Han vart så mjuk, avslappnad och fin. Ända fram tills vi skulle avsluta lektionen och trava av dom. Då vart han rädd för skynket som finns där och vi gjorde ett jättehopp och studs. Så då vart han spänd och stel igen och sprang på tårna. Men det var ju ändå slutet av lektionen så jag är nöjd ändå. (Och det var skönt att jag höll mig kvar i sadeln så jag slapp markkänning).
 För Ilona var det oxå kurs i stallet. Dom hade teori och hade pratat på hur man märker och tar hand om hästen när den blir sjuk. Och sen hade dom fått pyssla om hästarna i stallet.
Därefter vart det att skynda sig hem för att fixa i ordning sig för kalas :). Hon var även på pyjamasparty i fredagskväll. Så mycket kalasande blev det i helgen.
Idag vart det en tur in till gränby på förmiddagen för handling och sen har jag storstädat hela huset. Märks att man jobbar nu och man har inte haft orken eller tiden att städa. Men nu är det skinande rent överallt vilket känns skönt inför jobbveckan :).
 
Ska försöka vara duktigare på att blogga denna vecka. Har möte imorgon och på torsdag inbokade, utvecklingssamtal för Ilona imorgan, gympa för Zion på onsdag. Ja, en fullrulle vecka :).

Inga kommentarer: