Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 19 mars 2016

Stallet och turbo

Idag vart det äntligen ridning för mig. Har inte ridit på länge då jag har varit sjuk och haft infektion i lungsäcken. Har fortfarande ont, så det fick bli ett lugnt ridpass. Hade fina Lemans och vi red dressyr med några WE-hinder. Gick bra även om jag inte jobbade så hårt. Kunde inte sitta ner i sadeln i trav och galopp. Gjorde för ont under revbenen. Fick stå upp i galoppen men rida lätt gick bra i traven. Hoppas verkligen det onda försvinner mycket snart! Men skönt att få röra på sig lite och få sitta i sadeln igen :).
 Efter stallet var det hem och hoppa in i duschen för att sen åka vidare med Ilona på kalas. Denna gång var det Turbokalas för en klasskompis. Turbo är det nya leklandet som har öppnats här i stan. En sportarena kan man väl säga. Det är trampoliner och hopptorn, hinderbanor med ninja warrior inspiration, sportplaner för fotboll och innebandy. Samt en mindre småbarnsavdelning. Zion och Wilda fick följa med för att leka medans Ilona kalasade med sina kompisar. Vi höll mest till vid småbarnsdelen då själva hinderbanorna var lite svåra för Zion så man behövde lyfta upp han överallt. Vilket jag inte fixar just nu.
 
Wilda klättrade upp och ner och åkte lilla rutschkanan så hon flög. Hon tyckte det var så roligt :).
 Zion åkte mest en lite större rutschkana som han tyckte var roligt :).
 Han testar lite på hinderbanan. En klättervägg. (Svårt att få till bra bilder då det var så mycket barn runt om.)
 Ilona såg man knappt, men här hittade jag på henne en liten stund innan hon försvann igen :).
 Det var ett roligt lekland men alldeles för mycket folk. Nästa gång jag åker dit får bli en vardag när jag slutar tidigt eller är ledig. Det var så långa köer till trampolinerna och hopptornen. Dessutom tror jag att jag föredrar Leos lekland som passar mer Zion och Wilda. Men Ilona tyckte det var superkul så för henne var det roliga utmaningar att prova på.

Inga kommentarer: