Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 6 december 2008

Stallet & fest!

Har nyss kommit hem från stallet. Skojigt som vanligt, denna gång blev det ridning i alla fall. Hon som ramlade av förra veckan så ambulansen kom bröt 3 revben. Eftersom vi inte red då, så ska vi få rida den 4 januari istället.
Men idag red jag på Monark, gick bra. Vi galopperade mycket och så red vi lite öppna. Skojigt! Nästa lördag är det lucia, så då ska vi klä ut oss till tomtar och tärnor. Måste testa om jag får min tomteluva över hjälmen. Därefter är det julpyntstävling hos hästarna. Jag ska pynta hos Pimpim, han så få den finaste juliga boxen någonsin :o).

Nu är man lite trött, men ikväll ska jag och Henrik på bröllopsfest till Jens och Dessan, som gifte sig i Las Vegas i somras. Ska bli skoj! Ilona ska vara hos farmor några timmar. Det är väl mest jag som är lite hönsmamma, kommer sakna henne massor. Men det kommer säkert gå hur bra som helst. Farmor har mycket roliga saker att titta och känna på.

Nu sa jag vila lite innan man ska göra sig festfin.
Trevlig lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tant Maggan vill också vara barnvakt ;)