Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 29 maj 2010

Markarbete!

Har varit i stallet och ridit. Gissa vilken häst......Jo.....PIMPIM :o) Har ridit honom mycket nu de sista veckorna. Men han är ju bäst, och jag lär mig mycket på honom.
Vi hade i alla fall markarbete som var super kul. Galoppbommar på rak och böjt spår. Sen hoppade vi små blockhinder. Där vi skulle reglera galoppen mellan. Pimpim skötte sig som vanligt perfekt, men som alltid oxå laddad och pigg :o). Vi fick först in 5 galoppsprång mellan hindren, sen tyckte ridläraren att vi skulle få in 7 st. Jag älskar att få utmaningar, så vi körde på. Fick korta hans galopp jäkligt mycket, så man få hålla, driva på han samtidigt som han studsar på stället. Men på något sätt tror jag att vi fick in nå 6 1/2 språng med lite studs på stället och på tvären galopp. Såg nog mycket roligt ut :o). Så duktig häst!

Ikväll blir det schlagerfest hos Maggan som alltid :o). Ska bli så kuligt. Har köpt nya kläder för ikväll oxå. Lackleggings (korta) och en vit lång blus, som jag ska ha ett svart skärp i midjan om. Ni får kanske se bild sen, ska ta med kameran. Sen får jag hoppas på att jag kommer ihåg att ta kort. Kameran brukar ibland ligga kvar i väskan :o).

Trevlig lördag!

1 kommentar:

Maigiz sa...

Oj då, lackleggings. Då kanske Jonny måste få känna lite :)