Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 16 maj 2010

Myggbett!

Då har man fått sina första myggbett för i år :o). Red ute i dag på Pimpim, och vi hade en svärm av myggor runt om oss. Bara när vi galoppade som vi kunde springa ifrån myggorna.

Men Pimpim gick kanonfint. Vi värmde upp med mycket galopp, ökningar och minskningar. Vart lite sur på han i galoppen, då han inte lyssnade på mig, så jag tog till spöt. Trodde att jag skulle få en flygtur där, då han la två bockningar. Tur att jag har sådan bra balans ;o). Men därefter blev han lyhörd och gick i mycket fin form. Vi arbetade med skänkelvikningar och volter i både trav och galopp. Han gjorde mycket snygga skänkelvikningar och blev riktigt avslappnad i kroppen. Så härligt och kuligt :o).

Imorgon är jag och Ilona lediga. Blev en riktigt långhelg. Men vi får se vad vi hittar på då.

Trevlig söndagkväll!

1 kommentar:

Vickan sa...

Myggbett,redan..?!

Fyyyyy!

Kram