Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 2 april 2011

Stallet!

Dagen började bra med en sovmorgon till kl. 9.30. Det var välbehövligt :o).

Slängde på mig ridkläderna för att åka till stallet. Henrik och Ilona kom oxå med för att titta :o). Ilona tycker det är så spännande med hästarna, fast det hon mest la märke till var när hästarna prutta. Hennes humor det där :o).


Själv red jag på Uniek idag. Gick mycket bra. Uniek är lite speciell. Mycket motor, där han helst vill springa fort och kastar sig fram. Vi red en liten serpentinbågebana. Första bågen som vanligt, andra bågen rakrikta och rida hörn i böjen på bågen, Därefter en volt i andra bågen. Tredje bågen som vanligt. Hängde ni med? En mycket bra övning för Uniek i alla fall, där han behövde samla sig och med många halvhalter och tempoväxlingar. Är nöjd med han och min ridlärare sa att han såg så lugn och mjuk ut. Så det var skönt :o).


Efter stallet åkte vi och gjorde några små ärenden. Blev en tur till Toy´sRus för att leta present till kalaset imorgon. Nu sover lillskruttan och jag ska nog lägga mig en stund för en liten lur. Ikväll blir det mys för mig och Ilona. Henrik ska ut på krogen och röja :o).


Höres senare!

2 kommentarer:

Ler sa...

trevlig helg på er!!! nu är jag oxå ledig på måndagar, vad sejs om en dejt snart ;-)
krama ilona från mig.
Kramiz Lena

Maria sa...

Varför tror du Andreas fick åka med Milo...=)
Men jag åkte tillslut, blev lite nervös på vägen upp.
Den rutchkanan måste ju upplevas som skitlång för alla barn, om vi till och med tycker den är det!
Kram