Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 29 september 2011

Blöjfri!

Ta mig tusan!!! Nu är Ilona blöjfri....Som jag har väntat på denna dag :o). Ilona har varit fruktansvärt envis när det gäller blöja. Eller hon har länge haft trosor och varit duktig på att säga till när nöden kallar. Men har alltid velat sätta på sig blöja för att göra sina behov.

I början på veckan var både jag och Henrik trötta på blöjorna, så vi var envisa och hon fick ingen blöja när hon var kissnödig. Efter mycket om och men och mutning ;o). Så kissade hon på pottan :o). Och sen den gången så har allt vänt, nu vill hon inte ha blöja längre och springer på toaletten själv så fort hon är kissnödig :o). Så duktig. Inga mera blöjor!!

Jag hade för länge sedan lovat henne en present den dagen och slutar med blöja. Jag själv hade glömt bort det, men Ilona var duktig som påminde mig :o). Så vi åkte till leksaksaffären idag så hon fick välja en present. Och detta valde hon :o).

1 kommentar:

Faster maria sa...

Lilla stora tjejen!!! Det var inte lange sen hon var ett litet knyte. Kul present hon valde forresten - Mat! hon blir nog en liten kock eller nat nar hon blir stor!!! haha