Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 8 september 2011

Skoldag!

Idag var det jobb till eftermiddagen och sen åkte jag till Blåsenhus för den första kursdagen. Lärares arbete - handledning och mentorskap. 1 gång i månaden är det skolträff och sen är det uppgifter däremellan. Efter varje träff ska vi skriva en journal på 1-2 sidor om den litteratur som vi har läst till träffen och våra reflektioner från seminariumet som vi har diskuterat i. Men kursen känns super rolig och givande. Mycket intressant ämnen och idag gick vi igenom hur lärarutbildningarna har sett ut genom åren fram till den nya utbildningen som startar nu 2011. Tror det blir bra det här :). Kursen avslutas den 9 maj och då förhoppningsvis är jag handledare för lärarstudenter (Lokal lärarutbildare), mentor för nyanställda och utbildad kollegahandledare. Spännande jobb va? :o). Jag tycker det ska bli super kul :o).

Men nu är jag trött igen :o). Två kvällar i rad har det blivit nu, men snart får jag vila i helgen.
Ska bara käka lite godis innan jag hoppar i säng :o).

Inga kommentarer: