Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 8 januari 2012

Ilonas ridkarriär!

Idag har vi varit ute vid Solängens ridskola för att provrida med Ilona. Ilona har tjatat ett tag om att få börja rida, så vi tänkte att hon får provrida och se om hon vågar. Jag var lite skeptisk först, Ilona kan tvärvägra och fega ur :o). Hon var lite smårsur och gnällig i början, tror hon var nervös. Men när vi väl hade valt häst och det var dax att sitta upp i sadeln vart hon superlycklig och jag trodde aldrig att hon skulle rida så länge som vi gjorde.

Ilona valde den minsta hästen i stallet - Nisse :o). Urgullig liten häst på 84cm i mankhöjd.
Felizia ville rida Ina
 Dax att hoppa upp i sadeln. Nisse var ju så liten så det var jobbigt att spänna sadelgjorden när man har mage :o).

 Ilona har så korta ben, jag fick snurra upp stiglädern så att hon kunde ha stigbyglarna på fötterna.


Ilona ville hålla handen under tiden som vi red :o).

Vi red i trollskogen
Där bodde det massa troll. Ilona tyckte det var såååå spännande :o).
 Anna och Felizia
 Felizia skulle visa hur man travar och när jag frågade om Ilona ville trava, så ville hon det :o). Vi provtravade lite på utebanan. Ilona skrattade massor när hon studsade där i sadeln. Hon ville aldrig sluta rida och pratar fortfarande om att vi ska åka tillbaka dit för att rida :o). Det får komma mer film sen på när Ilona travar, då det filmades med Kerstins kamera.

Jag ser Ilonas hoppkarriär framför mig :o). Ska skriva upp henne på intresselistan så hon får börja rida på ridskolan :o).

2 kommentarer:

Mormor sa...

Hihi, vad roligt för stumpan. Vilken mysig trollskog.

ellen johansson sa...

Vad roligt att ni var ute vid solängens ridskola och red, Sarelli och jag håller till i ett litet stall bakom trollskogen. :)