Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 11 januari 2012

Lycklig!

Var på ultraljud idag för kontrollera om jag har en infektion i kroppen och kolla om den vita markören var kvar i bebisens tarmar. Usch....vad nervös jag var. Men vi fick glädjande besked. Vår bebis "friskförklarades". Det är en pigg och frisk gosse jag har i magen :o). Han växer som han ska och jag är fortfarande beräknad den 10 maj.

Det vita som dom har sett i tarmarna är helt borta, och dom vet inte vad det kan ha berott på. Och jag hade ingen infektion i kroppen eller en påbörjan till infektion.

SÅ SKÖNT!!! Jag känner mig så lättad och nu känner jag att jag kan njuta av min graviditet på riktigt.
Vi fick dessutom med oss några 3D-bilder på vår lillskrutt. Så coolt att se. Vi sa när vi skulle åka från kvinnokliniken att nästa gång vi parkera bilen här så är det för att föda barn :o)
Jag och Henrik åkte sen och käkade lunch för att fira, och då satt vi och kollade på bilderna och undrade vem han är lik. Vem tycker ni??

Man ser så tydligt näsan, munnen och händerna. Ögonen har han stängda. Det som ser ut som bubblor under ansiktet är navelsträngen.
Nu ska jag smälla i mig en semla och fira lite till :o).

5 kommentarer:

Ingela sa...

Definitivt dig :)

Maggan sa...

Man ser ju att han är lik dig. Grattis!

Maria sa...

Va skönt att allt var bra med bebisen!!!

Frida sa...

Åh vad skönt! Njut nu av tiden fram tills han tittar ut! :)

Frida sa...

Haha, hm - vad märkligt jag skrev, såg jag... Jag menar ju att ni nu bara ska njuta av sista tiden i magen - sen kommer ju såklart den bästa presenten! ;)
(Blir lite tokigt ibland)