Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 5 januari 2012

Torsdag!

Dagen började med en lång sovmorgon till kl.10. Det var skönt att få sova ut, då jag låg vaken ett par timmar i natt. Lillbusen i magen tyckte att 1000 kullerbyttor passade alldeles utmärkt när mamma ska sova + lite hicka på det :o). Jag älskar att känna hans rörelser, men liiite jobbigt när jag vill sova :o).

Vid lunch åkte vi till gränby för att storhandla och sen en sväng till IKEA. Vi ville kolla på lite möbler till sovrummet som ska renoveras. Det är garderober, säng och byrå som ska inhandlas. Och garderober är inte det lättaste, allt ska passa vår vägg, ska vi ha skjutdörrer eller inte och ett passande utrymme för alla min shopping ;o).

Sängen har vi hittat som vi vill ha. Det blir den här, med förvaringslådor. Den kommer att bli perfekt då vi inte vill ha massa saker synliga.
Sen vill jag ha den här byrån i barnens rum för deras kläder. Men vi får se, den är rätt så stor och tar mycket plats. Ska fundera på det.
Blev lite andra smått och gott från IKEA också :o). Ljus och lampor som ska upp när jag har tagit ner alla julstjärnor och julljus. Till helgen återgår huset till vitt :o). Har även beställt nya hissgardiner till vardagsrummet som jag vill ha NU!! Min nya kärlek är hissgardiner :o). Har redan hittat en snygg hissgardin till sovrummet :o).

Väntar på att Henrik ska komma hem så vi kan ta en ny magbild. Vecka 23 idag :o). Återkommer med bild senare.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag var ocksa pa Ikea igar, fast i London! hihi Kopte en massa svensk sill etc, ska bjuda mina vanner pa svensk julmat ikvall, i mitt nya, nastan fardiga kok! Kan tipsa om Pax garderoberna med skjutdorrar - grymt smidiga och tar inte upp plats. Lycka till! Maria x