Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 17 juni 2013

Arlas mjukglass

Min blogg är 1 av 200 som har blivit utvald till att testa Arlakökets mjukglass :).
Så idag har jag och Ilona gjort glass. Det blev smaken choklad. Finns även som vanilj och jordgubb.
 Du börjar med att vispa ihop smeten i en bunke i ca 2 min tills smeten blir fluffig, En förpackning ger 6dl glass. In i frysen 3 1/2 timme. Därefter vispar du igen smeten några minuter och åter in i frysen. Sen är det bara att servera. Ett tips när glassen har varit inne första omgången i frysen, är att låta den stå framme i rumsvärme en liten stund. Då är den lite mjukare när du ska vispa med elvispen.
 Jag valde att servera glassen i våffelstrutar. Lyxade till dom med att doppa struten i smält choklad och rulla i chokladströssel. Mycket choklad blev det...MEN riktigt gott ;).
 Toppbetyg fick glassen av Ilona, Henrik och mig. Riktigt mumsigt!!
Rekommenderar denna glass. Och roligt att vispa ihop sin egna glass tillsammans med barnen. Du hittar glassen vid mejeriprodukterna.
Är ni sugna på att testa, så kan ni även gå in på den här länken. Där kan ni få lite god inspiration på hur man får till mumsiga glassar :).

1 kommentar:

Mormor sa...

Så sööööt när Ilona visar tummen upp för go glass hehe