Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 4 februari 2014

Farbror doktorn

Efter mer än en veckas dålig sömn och fortfarande igentäppt i hela ansiktet så drog jag in till närakuten här i Uppsala på förmiddagen. Har sovit så dåligt nu i flera nätter, ont i ansiktet, snorigt och täppt.....USCH!!! Så trött på det här!!
 
Gick mycket fort hela besöket. Hann knappt sätta ner rumpan i väntrummet innan jag fick komma in till doktorn. Han undersökte näsa, hals, öron på mig och tyckte att jag har fått en kraftig bihåleinflammation med mycket svullna slemhinnor.
Han undrade om jag skulle vilja skölja rent mina bihåler, men det är jag inte så sugen på. Har hört att det ska vara effektivt, men smärtsamt...Så jag fega ur där.
Istället har jag fått en stor penicillinkur. Hoppas på att det hjälper annars får jag väl göra den där hemska sköljningen....Bläää!!!
Han sjukskrev mig oxå resten av veckan....Så jag måste väl ringa jobbet att meddela det....ÅNGEST!!! Jag har inte jobbat en hela vecka någonting detta år.....USCH, vad jag hatar detta. Måste komma på något att gottgöra mina kollegor sen ;).
Nä, nog om sjukdomar och annat tråkigheter.....Kommer att avslöja en liten hemlis snart. Men jag håller på det ett litet tag till. Kika in ikväll så ska jag berätta något för er :).

Inga kommentarer: