Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 11 februari 2014

Såååå trött på detta!!

Det är nog inte meningen att vi ska få vara friska dessa månader. Vi har haft en jobbig start på detta år med sjukdomar och lite andra tråkigheter.
 
Zion fick ju som sagt feber i söndags. Igår tyckte vi att han var super slö och inte sig alls lik. Från att springa runt och snacka hela tiden till att bara ligga i soffan och titta i taket. Även om han fick ipren och febern gick ner så låg han bara. Det ser även ut som han har ont i kroppen när vi lyfter upp han. Detta gjorde oss oroliga. Så tidigt imorse ringde vi sjukvårsupplysningen för att få råd. Dom tyckte att vi skulle åka in till närakuten. Henrik packar ihop och drar in till stan med Zion. Ilona får följa med mig på jobbet då jag inte hinner lämna henne på förskolan innan jag börjar jobba.
 
På närakuten undersöker dom Zion och tar sänkan som visar sig vara jätte hög så dom vill att Henrik ska åka in till stora barnakuten på Ackis. Han drar dit med Zion och där tar dom blodprov, kollar Zions syresättning, urinprov, öron och hals prov. Samt att dom vill göra en lungröntgen för misstänkt lunginflammation. Tack och lov så ser lungorna fina ut. Det som alla prov visar är streptokocker i halsen alltså halsfluss. Hans lymfkörtel på vänster sida är super svullen. Ser riktigt läskigt ut. Halsen är jätte tjock. Så det blir penicillin även för honom i 10 dagar. Antagligen är det väl jag som har smittat honom med mina bakterier :(.
Nu hoppas vi på penicillinen börjar verka fort så vi får tillbaka vår glada pigga kille. Läkaren sa att om vi inte märker någon skillnad innan torsdag så skulle vi åka in igen.
 
Ligger helt utslagen på min mage. Mitt lilla hjärta.
Har lyckats fått i han lite fruktsoppa.

1 kommentar:

Mormor sa...

krya på dig lilla Zion <3 <3