Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 20 februari 2014

Sov gott Arne

Idag har vi varit på begravning och sagt vårt sista farväl till Henriks morfar Arne.
Det var en mycket fin begravning. Ilona fick välja om hon ville vara med eller vara hos mormor och morfar. Och hon valde att vara med på begravningen. Det var mycket frågor och funderingar och vi försökte svara så gott vi kunde :). Vi köpte med oss en varsin röd ros och hon följde med mig och Henrik fram till kistan och la sin ros på kistan.
 
Ilona var så fin i sina kläder och hon fick mycket beröm av alla i släkten. Hon var jätte duktig i kyrkan och alla tyckte det var så kul att ett barn var med, man blev så mycket gladare när man såg henne mitt i sorgen.            
 Snälla Angelica fixade inbakade flätor :).
 Tog massa bilder på begravningen. Men jag vill inte lägga ut alla bilder på nätet, för respekt och det privata i vår familj och släkt. Men några ska ni få se.
 
Vår krans från vår familj.
 Efter begravningen vart det smörgåstårta och blåbärstårta :). Mycket gott.
Ilona vart överlycklig över att det var räkor på smörgåstårtan, hon älskar räkor :).
Zion har haft en jätte bra dag tillsammans med mormor och morfar. Lekt och busat massor :).
Stort TACK för hjälpen idag :).
 
Gos med morfar när vi kom hem.
Nu är vi trötta och sega. Ska gå och lägga mig efter denna långa dag. Ilona somnade tidigt och det har tagit på hennes krafter oxå.
 
Vill bara visa den sista bilden jag tog på Arne tillsammans med våra barn. Han vart alltid så glad när Ilona och Zion var hos honom. Här får han hjälp att öppna paket :).
 
Sov så gott fina Arne

Inga kommentarer: