Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 22 april 2014

Avramling

Idag hände det, dagen som kommer någon gång i en ryttares liv. Den första avramlingen :).
 
Och det var tur att Ilona fick uppleva sin första ofrivilliga avsittning på söta lilla Nisse :). Vilket betyder att det inte var så jätte långt ner på marken, men det gick fort och pang så låg hon i backen :). Ilona och Nisse skulle hoppa ett hinder i trav och Nisse sprang fort fort med sina korta små ben och vid hindret tog han ett jätte skutt. Och Ilona tappade balansen och flög av. Eller som Ilona säger "Nisses rumpa var jätte högt i luften och puttade iväg mig" :). Jag vart lite oroligt på hur hon skulle ta avramlingen om hon skulle bli jätte ledsen och jag inte skulle få upp henne i sadeln igen. Men hon tittade upp på mig och såg mest chockad ut, sen sa hon att nu blir det tårta :). Men jag fick upp henne i sadeln på en gång och hon hoppade hindret igen två gånger, fast då vill hon att jag skulle hålla i Nisse så han inte sprang för fort :). Men nästa vecka får vi baka tårta som Ilona ska få bjuda sin grupp på. Hon håller på att planera för fullt hur den ska se ut.
 
Några bilder innan avramlingen. Serpentiner över bommar på ena långsidan och sen ett hinder på andra långsidan.
 
Ilona och Nisse redo för att börja lektionen.
Här ser ni hur liten Nisse är jämför med de andra hästarna :).

Inga kommentarer: